علت و درمان تعریق بیش از حد زیر بغل – زیاد عرق کردن زیر بغل نشانه چیست ؟
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت
 

زیاد عرق کردن زیر بغل نشانه چیست ؟

تعریق زیاد زیر بغل موضوع مورد بحث ماست. وقتی تعرق بیش از حد در دست ها، پا‌ها و زیر بغل رخ می‌دهد به آن هیپرهیدروزیس اولیه و یا منطقه‌ای اطلاق می‌شود.

هیپرهیدروزیس اولیه در ۳ تا ۲% جمعیت رخ می‌دهد و فقط ۴۰% از این افراد بدنبال درمان پزشکی هستند. در اغلب افراد با هیپرهیدروز اولیه علت خاصی مشاهده نمی‌شود و به نظر می‌رسد که در خانواده به ارث می‌رسد.

اگر تعرق بیش از حد به دلیل یک بیماری خاص دیگر ایجاد شود به آن هیپرهیدروزیس ثانویه گفته می‌شود. تعرق ممکن است در کل بدن رخ دهد و یا فقط به یک منطقه خاص محدود باشد.

عرق کردن بیش از حد زیر بغل چه دلیلی دارد ؟

آشنایی با علل تعریق زیاد زیر بغل

کارکرد غدد عرق بوسیله سیستم عصبی سمپاتیک کنترل می‌شود. علت تعریق بیش از حد زیر بغل، اغلب بیش فعالی سمپاتیک است که موحب افزایش کارکرد و ترشحات این غدد می‌شود.

گرما و بعضی وضعیت‌های عاطفی ممکن است در برخی افراد آغازکننده تعریق بیش از حد زیر بغل که اصطلاحا به آن هایپرهیدروز گفته می‌شود باشند.

اما بسیاری از کسانی که از این موضوع رنج می‌برند، تقریبا تمام ساعات روز را بدون در نظر گرفتن خلق و خوی و یا وضعیت آب و هوا درگیر این مشکل هستند. علل عصبی، متابولیک و برخی بیماری‌های سیستمیک نیز گاهی اوقات می‌توانند باعث تعریق بیش از حد زیر بغل گردند.

زمانی که موضوع تعریق مطرح می‌شود، شرایط هر فرد با دیگری متفاوت است. همان‌گونه که برخی افراد سریع‌تر از دیگران می‌دوند، برخی افراد نیز بیشتر از دیگران عرق می‌کنند.

تعریق سنگین به طور معمول ژنتیکی است، از این رو، اگر فردی در خانواده شما وجود دارد که همواره با مشکل تعریق مواجه است، احتمال این که شما نیز به این شرایط مبتلا باشید نیز افزایش می‌یابد.

علت عرق کردن کف دست و پا در بزگسالان

تعریق زیاد زیر بغل همواره به معنای سلامت بهتر نیست. اضافه وزن، مصرف الکل، و سیگار کشیدن همگی می‌توانند به تعریق بیش از حد منجر شوند. زمانی که تب دارید یا اگر وارد مرحله یائسگی شده‌اید نیز ممکن است با تعریق بیشتر مواجه شوید.

دلایل دیگری نیز ممکن است در تعریق زیاد نقش داشته باشند. افرادی که تناسب اندام بهتری دارند در مقایسه با افرادی که تناسب اندام کمتری دارند، به طور معمول زودتر عرق می‌کنند تا بدن خنک‌ تر باقی مانده و استقامت جسمانی حفظ شود.

تعریق می‌تواند به واقع بر توانایی شما در انجام فعالیت‌های روزانه تأثیرگذار باشد. در این شرایط شما بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب با آغاز تعریق مواجه شده و پس از به خواب رفتن تعریق متوقف می‌شود.

گاهی اوقات، هایپرهیدروز در نتیجه یک شرایط سلامت دیگر مانند تیروئید بیش فعال، یک اختلال عصبی، یا قند خون پایین شکل می‌گیرد، اما می‌تواند به خودی خود نیز وجود داشته باشد.

کرم تغذیه کنننده موهای خشک و وز لورآل مدل اکسترا اوردینری اویل السو حجم ۱۵۰ میلی لیتر

ماساژور ده سر آی رست SL-C28

تخته ستون فقرات کوتاه (شورت بک برد) مدل NF-S3

قرص بی سی ای ای فیول توینلب ۱۸۰ عددی

محصولات پشنهادی فروشگاه وینکل

در بسیاری از موارد، تعریق زیاد زیر بغل دارای دلیل مشخصی نمی‌باشد و این گمان وجود دارد که در اثر مشکلی در بخشی از سیستم عصبی که تعریق را کنترل می‌کند، بوجود می‌آید. به این حالت تعریق اولیه گفته می‌شود.

به تعریق بیش از حدی که دارای علت قابل شناسایی است، تعریق ثانویه گفته می‌شود. این نوع تعریق می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد از جمله:

  • بارداری یا یائسگی
  • اضطراب
  • برخی داروها
  • قند خون پایین (هیپوگلیسمی)
  • پرکاری غده تیروئید
  • عفونت

تعریق فراگیر می‌تواند نشانه‌ای از بیماری هورمونی، عفونت، سرطان یا اختلال اضطراب باشد که نیاز به درمان دارد. برای اطمینان شما باید به یک پزشک مراجعه کنید. هرچند بیشتر اوقات تعریق بیش از حد خطرناک نمی‌باشد اما موجب شرمندگی و ناراحتی می‌شود.

آیا عرق کردن باعث لاغری میشود؟

آیا تعریق زیاد زیر بغل خطرناک است ؟

راهکارهای رفع تعریق زیاد زیر بغل

1. استفاده از پدهای ضد عرق برای کاهش عرق زیر بغل

به عنوان یک راهکار نسبتا ارزان و موقت برای رفع تعریق زیاد زیر بغل می توان به این پدها اعتماد کرد. پدهای ضد عرق برای افرادی که تعریق خیلی زیادی ندارند می تواند کارساز باشد. اما اگر تعریق شما زیاد باشد این پدها دوامی نخواهد داشت و لباس بیرونی شما از عرق خیس خواهد شد.

تأثیر استفاده از پد ضد عرق برای کاهش تعریق زیر بغل

2. کاهش تعریق با کاهش استرس

ممکن است عرق بیش از حد بدن شما به علت روحیه پر استرس شما باشد. بهتر است استرس خود را کاهش دهید. شاید با کاهش استرس از شر عرق زیر بغل راحت شدید.

برای کاهش استرس روش‌های ریلکسیشن را به کار ببرید. مثلا تمرین کنید که عمیق نفس بکشید. به این صورت که ۴ شماره دم و ۴ شماره بازدمتان طول بکشد.

رابطه استرس با تعریق زیاد زیر بغل

3. برای کاهش تعریق زیر بغل دوش آب سرد بگیرید

به رغم، ترس از دوش سرد، واقعا نتیجه این کار شگفت انگیز خواهد بود. در حالی که شما در حال گرفتن یک دوش سرد هستید، با یک صابون ضد باکتری بدن خود را استحمام کنید.

از دوش گرم اجتناب کنید در حالی دوش آب گرم ممکن است با افزایش دمای بدن، در از بین بردن سموم بدن، مفید باشد، اما قطعا عوارض این کار بیشتر از منافع آن خواهد بود.

دوش آب سرد راه درمان تعریق زیر بغل

4. کاهش وزن راه کاهش تعریق زیر بغل

این یک واقعیت است که ۹۰ درصد از افرادی که از تعریق بیش از حد زیر بغل رنج می برند دارای اضافه وزن هستند. کاهش وزن به طرز چشمگیری باعث افزایش شانس مبارزه با تعریق بیش از حد در بدن می شود.

حمام کنید. حمام محل خوبی برای آماده سازی در آخرین دقایق از وقت است. شما می توانید لباس ها خود را عوض کرده و از دئودورانت استفاده کنید، یا به راحتی با استفاده از دوش آب سرد، از تعریق بیش از حد نجات بیابید.

رابطه چاقی با تعریق بیش از حد زیر بغل

5. برای کاهش تعریق نوشیدنی گرم نخورید

هنگامی که به تعریق به بالاترین میزان خود می رسند، نوشیدنی های گرم (به ویژه قهوه) بدترین دشمن شما هستند. تصور کنید، چه تاثیری بر شما خواهند داشت اگر شما یک جلسه ی مهم و یا یک سخنرانی درپیش رو دارید ! برای تنظیم درجه حرارت بدن، از آب خنک، لیموناد و یا نوشیدنی های خنک طبیعی دیگر استفاده کنید.

قهوه علاوه بر گرم بودن با افزایش کافئین باعث افزایش عرق زیر بغل شما خواهد شد.

نقش نوشیدنی های گرم در عرق کردن زیر بغل

انواع عرق کردن همراه با علت آن

عرق کردن زیاد نشانه چیست و چه فوایدی به همراه دارد ؟

با کودک گستاخ چگونه مقابله کنیم؟ –

اسید هیالورونیک چیست؟ – مبارزه با چین و چروک

اطلاعات دارویی قطره چشم استیل سیستئین – موارد مصرف قطره چشم استیل سیستئین

بررسی و تفسیر جواب (Uric Acid) خون – آزمایش اسید اوریک خون

مراحل عصب کشی و پر کردن دندان + فیلم – عصب کشی دندان

دلیل درد کف پا چیست و آیا قابل درمان است؟ – هر آنچه باید در مورد درد کف پا و درمان آن بدانید

ویژگی های شگفت انگیز افراد احساساتی و رمانتیک – ویژگی های افراد احساسی و رمانتیک

مقالات مرتبط مجله وینکل





:: برچسب‌ها: عرق کردن زیاد،علت عرق کردن زیاد،دلایل عرق کردن زیاد،درمان عرق کردن زیاد،لاغری با عرق کردن،درمان عرق کردن کف دست و پا ,
:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : جمعه 24 ارديبهشت 1400
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی